Artiklid
Kuno Raude: Miljööväärtusega avaliku ruumi säilitamine Raekülas on ohus
05.07.2011
Autor: Kuno Raude, Pärnu linna peaarhitekt aastatel 1982-1986, Raeküla raudteejaama autor,
Pärnu Postimees

Pärnul on kõik looduslikud ja logistilised eeldused, et olla imetlusväärne merelinn, mis õhu-, mere-, auto- ja raudtee kaudu on ühendatud Euroopa suurte ning väikeste linnadega.

Pärnu linn, tõenäoliselt ainus Helsingit ja Berliini tulevikus ühendava Rail Balticu peatuspaik Riia ja Tallinna vahel, peaks hoolega valmistuma lõunast ja põhjast tulevate reisijate vastuvõtuks.

19. juulil 2007 linnavolikogu kinnitatud üldplaneeringu lähteülesande kohaselt tuleb Pärnus ”luua alused ruumilist omapära loovate ja mõnda ajalooperioodi iseloomustavate ja ainulaadsete objektide, väärtusliku loodusliku ja ehitatud keskkonna säilimiseks maksimaalses ulatuses”.

Kehtestatud ”Pärnu linna üldplaneering” näeb ette reisijate raudteejaama säilitamise Raekülas. Erinevalt linna üldplaneeringu lahendusest soovitakse Pärnu linnavolikogu 21. veebruaril 2002 kehtestatud ”Riia maantee – Papiniidu – raudtee vahelise maa-ala detailplaneeringus” paigutada raudteejaam ”kesklinnale lähemale”.

Linnaehituslikult on see mõtteviis ehk õigegi, vaatamata sellele, et Papiniidu sillast kesklinna poole ei ole raudteejaama võimalik paigutada. Jaama konkreetne asukoht jäi detailplaneeringus millegipärast määramata. Mis peamine: detailplaneering on vastuolus hierarhia redelil kõrgemal seisva üldplaneeringuga!


loe edasi...
otsi
otsi
« <Juuli 2019> »
ETKNRLP
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Säästva Renoveerimise Infokeskus Väike-Patarei 5 Tallinn 10 415     Telefon: +372 6 414 434     E-post: info@renoveeri.net